سئو برای محتوای Spatial Computing
Google BERT و MUM در 2025 تأثیر الگوریتمهای جدید گوگل بر سئو شرکت طراحی سایت و سئو سورنا
فرصتهای مختلفی وجود دارد که میتوانید این مشاغل را پیدا کنید، از جمله آژانس های بازاریابی دیجیتال، شرکتهای توسعه وب و تیمهای بازاریابی داخلی. همچنین میتوانید در ابتدا، بهصورت فریلنسر برای کسبوکارهای کوچک کار کنید یا کسبوکار خودتان را توسعه بدهید. با رعایت این نکات، میتوانید شانس خود را برای رتبهبندی بالا در نتایج جستوجو، حتی زمانی که الگوریتم های گوگل تغییر میکند، افزایش دهید. الگوریتم جستوجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که ترتیب نتایج جستوجو را تعیین میکند. آنها برای بهبود کیفیت نتایج جستوجو و مبارزه با هرزنامه و سایر روشهای سئو کلاه سیاه، دائماً به روز میشوند.
نوشتن انکرتکست هم قواعد خاص خودش را داردY مثلاً اینکه باید عبارتی توصیفی و ترجیحاً همراه با کلمۀ کلیدی صفحۀ مقصد باشد. لینک خارجی میتواند به گوگل بفهماند که صفحۀ شما از منبع معتبری الهام گرفته و این یک سیگنال مثبت برای تصاحب جایگاههای برتر است. علاوهبر اینها، عکس باعث افزایش جذابیت محتوا میشود و احتمال به اشتراکگذاری آن را افزایش میدهد. بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ اگر محتوا با کیفیت نباشد، هیچ اقدامی در راستای بهینهسازی برایتان مفید نخواهد بود و صفحه را به جایگاههای برتر نمیرساند. حالا سعی میکنیم علاوهبر ارائۀ اطلاعات ارزشمند، شما را به خواندن دیگر مقالاتمان که مرتبط با دغدغههای شما هستند دعوت کنیم؛ مثلاً بالاتر به مقالۀ سئو چیست لینک دادیم.
بدون داشتن محتوای مفید و تجربه کاربری خوب، سایتت توی رتبهبندی گوگل به مشکل برمیخوره و ترافیک ارگانیک زیادی نمیگیری. چیزی که همیشه باید بهش توجه کنی اینه که محتوایی تولید کنی که برای کاربر جذاب و ارزشمند باشه، نه فقط برای موتورهای جستجو. تحقیق کلمات کلیدی به زبان ساده یعنی پیدا کردن کلمات یا عباراتی که افراد توی موتورهای جستجو (مثل گوگل) برای پیدا کردن محصولات یا خدماتی شبیه به کسبوکار تو استفاده میکنن. این فرآیند شامل پیدا کردن، دستهبندی و اولویتبندی کلمات کلیدی هست تا بتونی بهترین استراتژی ممکن رو برای محتوای سایتت بسازی. ابزارهای بهینهسازی سئوی محتوا به شما در تشخیص نیازهای جستجو، پیداکردن کلمات کلیدی، برقراری ارتباط با موتورهای جستجو و بهینهسازی سریعتر محتوا کمک میکند.
اعتبار و تخصص نویسند باعث می شود یک مقاله بهتر و راحتتر رتبه بگیرد. تگهای هدینگ (H1، H2 و...) به گوگل کمک میکنن ساختار پستت رو بهتر بفهمه. اگه از هدینگهای مرتبط و منظم استفاده کنی، شانس رتبه گرفتن کلمات کلیدی ثانویت بیشتر میشه. به جای اینکه یه کلمه کلیدی رو زیاد تکرار کنی، از کلمات کلیدی ثانویه و مرتبط استفاده کن. این کار هم باعث میشه پستت طبیعیتر بشه و هم از تکرار بیمورد جلوگیری میکنه. اضافه کردن این کلمات به پست وبلاگت باعث میشه که ارتباط محتوای پستت با کلمه کلیدی هدف قویتر بشه، بدون اینکه مجبور باشی همون کلمه رو هی تکرار کنی.
مت کات، یکی از چهرههای شاخص گوگل، سالها پیش بر اهمیت استفاده از URLهای کوتاه و توصیفی تأکید کرده بود. به عبارت سادهتر، URLهای طولانی و پیچیده نه تنها برای کاربران گیجکننده هستند، بلکه ممکن است باعث کاهش اعتبار محتوا در نظر موتورهای جستجو شوند. برای ایجاد محتوای بهینه شده با توجه به اصول سئو در تولید محتوا در موتور جستجو نیازی نیست که یک نویسنده حرفه ای باشید و برای نوشتن مقالات جذاب نیازی نیست که یک متخصص SEO باشید. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای “راهنمای سفر به پاریس” رتبه بندی شوید. در نوشتن برای وب، باید بهخوبی ویژگیهای خواندن دیجیتال را بشناسید.
اگر میخواهید واقعاً خواننده را درگیر خود نگه دارید، میتوانید از عبارات انتقالی و Bucket Brigade با هم استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک پاراگراف را با یک عبارت انتقالی شروع کنید و سپس از یک Bucket Brigade برای علاقه مند نگه داشتن خواننده استفاده کنید. یا میتوانید از تیپ سطلی برای معرفی یک پاراگراف جدید استفاده کنید. اگر میخواهید دو متن را در یک پاراگراف به هم متصل کنید، میتوانید از عبارت انتقالی مانند «مثلا»، «به عبارت دیگر»، «بهعلاوه» یا «اما» استفاده کنید. در مرحله بعد، نرخ پرش و زمان ماندگاری در صفحات خود را بهبود بخشید.
چون لینکهای ورودی به نوعی به عنوان یک رای اعتماد از سایر وبسایت ها دیده میشوند و به بهبود اعتبار و رتبه وبسایت شما در نتایج جستوجو کمک میکنند. تصاویر میتوانند راهی عالی برای افزودن جذابیت بصری به وبسایت شما و بهبود سئوی شما باشند. هنگام بهینهسازی تصاویر، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبط را در متن جایگزین (alt) و نام فایلها قرار دهید. لینکها باید مرتبط با موضوع باشند و کاری کنند بازدیدکننده در سایتتان گشتوگذار کنند؛ بهعلاوه، لینکهای داخلی به موتورهای جستوجو کمک میکنند ارتباط بین صفحات مختلف سایتتان را بفهمند. این عبارات شاید در ظاهر هیچ شباهتی به کلمۀ کلیدی اصلی نداشته باشند، ولی در مفهوم با آنها ارتباط دارند.
در دنیای دیجیتال امروز، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی در موفقیت آنلاین کسبوکارها ایفا میکند. بهترین سئوکاران ایران با بهرهگیری از تخصص و تجربه خود، به ارتقای جایگاه وبسایتها در نتایج جستجو کمک کرده و فرصتهایی بکر برای جذب ترافیک و مشتریان جدید ایجاد میکنند. در این مقاله، به معرفی ۲۱ نفر از برترین متخصصین سئو در ایران میپردازیم. علاوه بر لینکسازی داخلی، میتوانید به ایجاد لینکهای خارجی از وبسایتهای معتبر بپردازید. این کار میتواند شامل انتشار مقالات مهمان، همکاری با وبلاگنویسان و به اشتراکگذاری محتوای خود در شبکههای اجتماعی باشد. همچنین، میتوانید در انجمنها و گروههای مرتبط با حوزه کاری خود فعال باشید و با قرار دادن لینکهای طبیعی و مرتبط، به افزایش اعتبار صفحات کماعتبار کمک کنید.
استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، محتوای پست رو جذابتر میکنه و میتونه به رتبه بهتر کمک کنه. این کار نه تنها پست رو جذابتر میکنه، بلکه به هدف جستجوی کاربر هم جواب میده. تصاویر، ویدیوها و حتی فایلهای صوتی میتونن پست وبلاگت رو برای کاربران جذابتر کنن. توی قالب محتوایی که ابزار بهت میده، راهنماییهای بیشتری هم پیدا میکنی. حالا که کلمه کلیدی اصلی رو پیدا کردی، آمادهای که بقیه نکات رو اجرا کنی.
مقاله نویسی برای سایت به این معنی نیست که باید مدام یک کلمه کلیدی را تکرار کنید! برعکس، برای اینکه هم خوانندگان و هم رباتهای جستجو بتوانند راحتتر محتوای شما را درک کنند، لازم است از مجموعهای غنی و متنوع از واژگان و معانی مرتبط با موضوع بهره ببرید. موتورهای جستجو و هوش مصنوعی ها، مفهوم محتوا را درک می کنند و بهترین راه برای اینکه بهتر محتوای ما را بفهمند، استفاده از کلمات هم خانواده و انتیتی هاست (Entity). البته استفاده از کلمات کلیدی باید اصولی باشد و مرتکب کیورد استافینگ یا Keyword Stuffing نشویم. یعنی برای اینکه به موتورهای جستجو یا Generative Engine بفهمانیم کلمه کلیدی صفحه ما چیست، لازم به تکرار زیاد آن در متن نیست. شاید این روش برای کاربران سودمند باشد ولی برای یک مشکل بزرگ برای صاحبین سایت ها و تولید کنندگان محتوا وجود دارد.
گوگل در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که وبسایتهای دارای این گواهینامه در اولویت رتبهبندی بالاتری نسبت به دیگر نتایج قرار میگیرند. بنابراین اولین قدم در استراتژی سئوی فنی، اطمینان از امنیت وبسایت است که این کار با دریافت و نصب گواهینامه SSL روی وبسایت انجامپذیر است. لینک بیلدینگ فرایند به دست آوردن لینک از وبسایت های دیگر به وبسایت شما و همچنین لینکدهی داخلی در وبسایت است. این کار یک بخش اساسی سئو است، زیرا موتورهای جستوجو از پیوندها برای خزیدن و فهرستبندی وبسایتها و تعیین ارتباط آنها با عبارتهای مورد جستوجو استفاده میکنند. همانطور که گفتیم، اگر میخواهید در نتایج گوگل بالا بروید و شاهد ورود ترافیک ارگانیک به سایتتان باشید، باید برای تولید محتوای سئو شده برنامه داشته باشید.
باید به این مورد توجه داشته باشید که RankBrain هنگام رتبه بندی وب سایت شما را بررسی می کند. کلمات کلیدی seed را در یک ابزار وارد کنید یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. ابتدا یک سایت رقیب را پیدا کنید که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد. به این ترتیب، شما سایتهایی را مهندسی معکوس میکنید که از قبل میدانند چه کاری انجام میدهند. یکی از ترفند های سئو استفاده از تکنیک آسمان خراش برای دستیابی به نتایج چشمگیر بسیار کارآ است. به جای نوشتن یک پست جدید، چرا آن را به یک پست موجود اضافه نکنیم؟ تصاویر را به روز و نکات جدیدی به محتواهای قبلی اضافه کنید و آنها را بروزرسانی کنید.
بیش از نود چهار هزار سوال در حوزه سئو در Quora ارسال شده است که یک منبع عظیم از دادهها است. اگر موضوعات مرتبط مانند ابزارهای سئو ، موتورهای جستوجو و بازاریابی وب را اضافه کنید، احتمالاً هر سوال سئو شما قبلاً در این انجمن بزرگ پرسیده شده است. آیا تا به حال آرزو کردهاید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل میتوانید این کار را کنید. این چالش شما را با خیریههایی که به کمک در بازاریابی آنلاین نیاز دارند، جفت میکند. در این مدل دانشجویان فرصت یادگیری پیدا میکنند و خیریهها از برخی خدمات بازاریابیها بهرهمند میشوند. جالب است بدانید گوگل به شما 10,000 دلار برای هزینه تبلیغات میدهد تا کمپین را شروع کنید.
این ابزارها با تحلیل محتوای موجود و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، محتوای بهینهای ایجاد میکنند که مورد توجه موتورهای جستجو قرار میگیرد. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شدهاست. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسبوکارها، نتایجی را ارائه میدهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینههایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آنها پیشنهاد دهد. تغییرات و بهروزرسانیهای مداوم این الگوریتم باعث میشود کسبوکارها برای بهینهسازی استراتژیهای محلی خود همیشه بهروز باشند. در این مرحله، متن شما آماده است و تنها چند مرحله تا انتشار فاصله دارید.
بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغدهنده» امکان معرفی کسبوکار به دیگران را برای شما فراهم میکند. در محتوا تا جای ممکن از کلمات ساده استفاده کنید زیرا کاربر نباید زمانی را به جستجوی معنای کلمات مورد استفاده شما در دیکشنری صرف کند. مخاطب مطلب شما استاد ادبیات نیست و باید تا جای امکان از استفاده از کلمات تخصصی در متن پرهیز کنید. استفاده از کلمات و جملات کوتاهتر در محتوا خوانایی و فهم متن را برای کاربر آسانتر میکند. کاربر را برای فهم مطالبی که در مطلب آوردهاید دچار سختی نکنید و اجازه دهید منظور موردنظر شما را بسیار راحت متوجه شود. پس از تعیین موضوع و ایدهپردازی برای تولید محتوا بهتر است این موضوعات را دستهبندی کنید.
اما این کار رو طبیعی انجام بده و از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) خودداری کن. یه راه دیگه برای فهمیدن هدف جستجوی کلمه کلیدی اینه که از ابزار Keyword Overview توی Semrush استفاده کنی. پس هدف جستجوی کلمه کلیدی باید روی نوع یا سبک پست وبلاگت تأثیر بذاره. HTTPS امنیت بیشتری داره، چون اطلاعات کاربران رو رمزگذاری میکنه و از دسترسی هکرها جلوگیری میکنه. علاوه بر این، گوگل HTTPS رو بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی در نظر میگیره، پس به استفاده از HTTPS تأکید میشه. برای این کار از ابزارهایی مثل Ahrefs استفاده کن تا ببینی چه سایتهایی به چندین رقیب تو لینک دادن.
H2 هدینگهای اصلی صفحه هستند که هرکدام میتوانند شامل چندین H3 شوند. مثلاً همین راهکارهایی که میخوانید و الان پنجمین مورد را بررسی میکنیم، H3های آخرین H2 (تا اینجای مقاله) هستند؛ یعنی “12 راهکار برای تولید محتوای سئو شده”. با ایجاد یک تجربه کاربری عالی و افزایش بازخورد کاربر مانند نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان ماندن کاربر در صفحه و بازدید از صفحات، RankBrian بهتر میتواند سایت را پردازش کند. شما می توانید با بهبود سرعت سایت، ناوبری، طراحی و سازگاری سایت با موبایل، باعث شوید کاربر بیشتر در سایت شما بماند و تعامل داشته باشد. همچنین باید عناوین متقاعد کننده، توضیحات متا و سرفصل هایی بنویسید که توجه کاربر را به خود جلب کند.
این عناوین، مانند ستونهای اصلی یک ساختمان، ساختار محتوا را شکل میدهند و به موتورهای جستجو کمک میکنند تا بهتر متوجه موضوع هر بخش شوند. توضیحاتی برای کسبوکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند. از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خود استفاده کنید تا شانس دیده شدن در جستجوهای محلی را افزایش دهید. اما دقت کنید که توضیحات طبیعی باشد و از پر کردن غیرمنطقی کلمات کلیدی خودداری کنید. محتوایی تولید کنید که نشاندهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابلاعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد.
در صورت استفاده از محتوای وبسایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. وردپرس به شما این امکان را میدهد که بهسرعت وبسایت خود را بسازید و با برخی از تکنیکهایی که تا کنون یاد گرفتهاید، را به صورت عملی یاد امتحان کنید. اگر برای مخاطب هدف خود نمینویسید، برای چه کسی مینویسید؟ به علایق آنها و سوالاتی که ممکن است بپرسند فکر کنید. رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چگونه این برندها محتوای خود را مینویسند، به ویژه در مورد شکافهایی که هنوز پر نشدهاند. همچنین باید مطمئن شوید که با سبک و لحن مورد علاقه آنها مینویسید. برای نویسندگان، Surfer SEO ، Text Tools و یا PageOptimizer Pro را پیشنهاد می کنم تا مطمئن شوید محتوای شما دارای کلمات کلیدی غنی و بهینه است.
Google Search Console بهت این امکان رو میده که عملکرد سایتت در گوگل رو بررسی کنی. این ابزار میتونه مشکلات سایتت رو پیدا کنه، صفحاتت رو برای ایندکس شدن ارسال کنه و نشون بده که چه کلمات کلیدی باعث جذب ترافیک میشن. گاهی اوقات ممکنه نام برند یا محصولت توی وبسایتها و مقالات مختلف ذکر بشه، ولی به سایتت لینک ندادن. این یه فرصت خوبه که بدون نیاز به تولید محتوای جدید، لینکهای جدید به دست بیاری. Alt Text یا همون متن جایگزین، به تصاویر سایتت اضافه میشه تا اگه تصویر به درستی لود نشد، متن توضیحی اون رو نمایش بده. همچنین، موتورهای جستجو از این متن برای درک محتوای تصویر استفاده میکنن.
این مورد هم در وب فارسی بیشتر با انتشار رپورتاژ یا انتشار محتوا در سرویسهای وبلاگنویسی رایگان، جایگزین شده است. امروزه اغلب کاربران برای جستوجو در وب، از موبایل خود استفاده میکنند. اطمینان حاصل کنید که طراحی وبسایت شما برای موبایل مناسب است و میتوان آن را بهراحتی در دستگاههای تلفن همراه مشاهده و پیمایش کرد. عنوان یک صفحه وب، یک عنصر حیاتی برای موتورهای جستوجو برای درک موضوع و ارتباط آن است. آنها باهوشتر، شهودیتر و قادر به درک پرسشهای زبان طبیعی شدهاند.
هوش مصنوعی میتواند به تحلیل دادههای جستجو کمک کند و الگوهای پنهان را شناسایی کند. با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین، میتوان کلمات کلیدی پرکاربرد و مرتبط با صنعت خاص را شناسایی و از آنها در محتوای سایت استفاده کرد. NAP مخفف Name (نام)، Address (آدرس) و Phone Number (شماره تلفن) است. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسبوکار شما هستند که در فهرستهای محلی، سایتهای بررسی و پروفایلهای آنلاین دیده میشوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک میکند راحتتر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. نقشه کلمات کلیدی یا همون Keyword Map یه روش سازماندهیشده برای تعیین اینه که هر کدوم از صفحات سایتت باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنن.
اگه چندین تگ H1 توی یه صفحه داشته باشی، موتورهای جستجو دچار سردرگمی میشن و نمیتونن موضوع اصلی صفحه رو بهدرستی بفهمن. وقتی صفحاتت خیلی "عمیق" باشن، ممکنه گوگل نتونه اونا رو به درستی پیدا کنه، یا اولویت کمتری بهشون بده. این یعنی صفحاتی که دسترسی بهشون سخته، ممکنه توی نتایج جستجو کمتر نمایش داده بشن. برای اینکه مطمئن بشی سایتت برای موبایل بهینهست، میتونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی. این ابزار بهت نشون میده که آیا سایتت روی موبایل خوب نمایش داده میشه یا نه، و اگه مشکلی هست، چطور میتونی اونو رفع کنی.
این دادهها در واقع اطلاعات تکمیلی هستند که در نمایهگذاری بهتر صفحات مختلف وب و نمایش نتایج مرتبطتر به کاربران به موتورهای جستجو کمک میکنند. موتورهای جستجو مانند گوگل با بررسی میلیاردها صفحه، بهترین محتواها را در نتایج بالا نمایش میدهند. توجه داشته باشید که نتایج جستجو به دو دسته ارگانیک و تبلیغاتی تقسیم میشوند. وبسایتهایی که محتوای بهینه و باکیفیت دارند، در جستجوی ارگانیک موفقترند. در نتیجه برای موفقیت در سئو باید به تولید محتوای باکیفیت و رعایت اصول بهینهسازی توجه کنید. رسیدن به این رتبههای برتر و حفظ آنها نیاز به یک تلاش دائمی دارد چون رقبای شما نیز برای این رتبهها تلاش میکنند.
زیرا با توجه به پیشرفت سریع هوش مصنوعی، آنها تقریبا هیچ کنترلی بر زمان و چگونگی نمایش محتوای خود ندارند. برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب، میتونی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل Semrush، Google Keyword Planner یا Ahrefs استفاده کنی. این ابزارها نشون میدن که هر کلمه چقدر جستجو میشه و چقدر رقابت داره. کلمه کلیدی اصلی و ثانویت رو توی متن پستت به کار ببر تا شانس رتبه گرفتن برای اون کلمات بیشتر بشه. یه پست سئو عالی ممکنه برای صدها عبارت جستجو رتبه بگیره، ولی کلمه کلیدی اصلی میشه شالوده استراتژیت (و بقیه نکاتی که تو این مقاله میخونی). کلمه کلیدی اصلی (یا همون کلمه کلیدی هدف) اون کلمهایه که میخوای صفحت براش رتبه بگیره.
وقتی میدانید چگونه محتوای سئو بنویسید، افراد بسیار راحتتر میتوانند مقالات شما را پیدا کنند. و هنگامی که آنها به آنچه نوشتهاید راه پیدا میکنند، به خاطر کیفیت بالای محتوای شما، آنجا میمانند. بدون سئو، محتوای شما واقعاً نمیتواند در صفحه اول رتبهبندی شود و بدون محتوای خوب، احتمالاً نمیتواند آنجا بماند. در این مقاله، ما فراتر از تکنیکهای فنی سئو خواهیم رفت و در مورد نحوه ساخت محتوای خود برای داشتن هم کیفیت بالا و هم بهینهسازی شده برای سئو صحبت خواهیم کرد. اطلاعات مهم شامل نام کسبوکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است.
ریدایرکتهای 302 به موتورهای جستجو میگن که یه انتقال موقتیه و صفحه اصلی قراره به زودی برگرده. مشکل اینجاست که اگه بهاشتباه از 302 استفاده کنی، گوگل ممکنه محتوای اصلی صفحه رو همچنان رتبهبندی کنه و به ریدایرکت توجه نکنه. برای همین باید مطمئن شی که هر جا قراره تغییر دائمی باشه، از ریدایرکت 301 استفاده کنی. پس از تولید و انتشار محتوا بهتر است آن را در شبکههای اجتماعی معرفی و تبلیغ کنیم. با این کار کاربران این شبکهها علاوه بر تعامل با برند، ممکن است در مورد محتوای موردنظر کنجکاو شوند و به وبسایت سر بزنند.
پس بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستوجو، یک فرایند ادامه دار است. اگر سایتتان تازه تأسیس است و اعتبار چندانی نزد موتورهای جستوجو ندارد، بهتر است تمرکزتان را روی کلمات کلیدی دمبلند یا long-tail keyword بگذارید. این عامل بررسی میکند که چقدر اطلاعات کسبوکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینهسازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دستهبندیهای دقیق در Google Business Profile (GBP) میتواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافیشاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافیشاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافیشاپ تهران را هدف قرار دهید. ۱. ۹۶٪ افراد اطلاعات کسبوکارهای محلی را از اینترنت به دست میآورند.
این ابزار وظایف مدیریت لیستهای آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسبوکار شما را تضمین میکند. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آنها میتواند فرصتهای خوبی برای لینکسازی باشد. استفاده از یک سری کلمات منحصر بفرد، خاص می تواند به درک محتوا توسط Engine ها کمک کند. وقتی در محتوای خود از یک منبع استفاده می کنیم باید آن را ذکر کنیم. برای بالا بردن اعتبار خود بهتر است وقتی متنی را از یک سایت یا مقاله دیگر کپی می کنیم، به آن منبع لینک دهیم.
این لیست نمایانگر سئوکاران برجسته ایران است که هرکدام در زمینههای مختلف سئو تخصص دارند و کمک شایانی به بهینهسازی وبسایتها و کسبوکارهای آنلاین کردهاند. برای انتخاب بهترین سئوکار برای نیازهای خاص کسبوکار خود، حتماً به بررسی سابقه کاری، تخصص و بازخورد مشتریان توجه داشته باشید. لینکهای داخلی به گوگل کمک میکنن تا صفحات جدید سایتتو سریعتر پیدا کنه و رتبهبندی کنه. علاوه بر این، کاربران هم میتونن راحتتر به بقیه مطالب مرتبط دسترسی داشته باشن و مدت بیشتری تو سایتت بمونن. تگ عنوان پست وبلاگ، به کاربران و موتورهای جستجو میگه که موضوع اصلی پست چیه. بهعلاوه، یه سری اطلاعات اضافی هم میذاره که کمک میکنه بهترین کلمه کلیدی رو انتخاب کنی.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/