سئو وردپرس برای ویدیوها

سئو ویدیو چیست؟ +15 راهکار کاربردی در سئو ویدئو

این گزینه برای سایت‌هایی با پهنای باند محدود یا بودجه کم، انتخابی به‌صرفه‌تر است. اسکیمای ویدئو کدی است که اطلاعاتی مثل موضوع، زمان انتشار و مدت زمان ویدئو را به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد و شانس نمایش ویدئو در نتایج غنی (Rich Results) را افزایش می‌دهد. در نهایت مهم است که به یاد داشته باشید که SEO قابل اعتماد و تضمینی نیست. تکیه بر ربات های جستجو برای رتبه بندی و سئو ویدیوهای شما یک استراتژی ثابت برای تضمین تماشای فیلم های شما نیست. اگر خودتان ویدئو ندارید و برای سایت خوتان هیچ ویدئویی تولید نکرده اید، یک راهکار جالب وجود دارد.

با ارائه راهکارهایی نظیر بهینه‌سازی عنوان، توضیحات، ویدیو تگ‌ها و تصاویر بندانگشتی، امکان دستیابی به نتایج بهتر در جستجوهای ارگانیک فراهم می‌شود. همچنین استفاده از ابزارهایی نظیر افزونه Yoast Video SEO و تکنیک‌هایی مثل ایجاد سایت‌مپ ویدئویی و اسکیمای ویدیو، به بهبود ایندکس محتواهای ویدیویی کمک می‌کند. در نهایت، تأکید شده است که با برنامه‌ریزی درست و استفاده از پلتفرم‌های مناسب مانند یوتیوب و آپارات، می‌توان بازدید، تعامل و تأثیرگذاری محتوای ویدیویی را به حداکثر رساند. یکی دیگر از راه‌های سئو ویدئو در وردپرس استفاده از نقشه سایت است. این تکنیک به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سریع‌تر سایت شما را پیدا کنند.

این بهترین افزونه سئو برای وردپرس است که توسط بیش از ۲ میلیون سایت استفاده شده است. این می تواند به شما کمک کند قطعه های غنی را ایجاد کنید که در نتایج جستجوی ویدیوی Google ظاهر می شوند و ترافیک وبلاگ خود را در سراسر صفحه افزایش دهید. برای ایندکس شدن ویدئوها در گوگل باید اطلاعات متنی مثل عنوان، توضیحات، ویدیو تگ‌ها و اسکیمای ویدئو را اضافه کنید. افزونه Yoast Video SEO یکی از قدرتمندترین پلاگین‌های وردپرس برای سئو ویدیو است. با کمک این افزونه، می‌توانید ویدیوهای سایت خود را بهینه کرده و بازدید و ترافیک بیشتری جذب کنید.

اگر به سراغ این مقاله آمده‌اید احتمالا تا حدی با سئو آشنا هستید و به دنبال بهبود مهارت‌های سئوی خود هستید. در این مقاله شما را با سئو ویدیو آشنا می‌کنیم و راه‌های رتبه گرفتن با ویدیو را به شما اموزش می‌دهیم. همچنین به معرفی یک پلاگین وردپرس می‌پردازیم که به شما برای سئوی ویدئو کمک می‌کند. سئو فیلم و سئو ویدیو در وردپرس یک کار تخصصی است که صرفا نمی توان آن را با جابجایی کردن و استفاده کلمات کلیدی میان گوگل و یوتیوب تامین کرد. امیدوارم این پست راهکارهای مفیدی برای ملزوماتی که به هنگام بهینه کردن گالری ویدیو وردپرس خود به آنها نیاز دارید، ارائه داده باشد.

متاسفانه من افزونه ای به منظور بهینه سازی گالری ویدیو وردپرس که تمامی چیزهای گفته شده در این پست را دارا باشد، پیدا نکرده ام. بنابراین هر روشی را که انتخاب کنید باید برای رسیدن به نتایج دلخواهتان برخی کارهای مرسوم را انجام دهید. امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که یاد بگیرید چگونه به درستی سئو ویدیو را در وردپرس راه اندازی کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما از بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی و انتخاب های متخصص ما از ۲۴ مورد باید دارای افزونه های وردپرس برای وب سایت های تجاری باشد. بهترین راه برای افزودن نقشه سایت ویدیویی به وردپرس، افزونه All in One SEO است.

گوگل به کسب‌وکارهایی که از یوتیوب برای میزبانی ویدئوهای سایت استفاده می‌کنند، امتیاز ویژه‌ای در رتبه‌بندی در نظر نمی‌گیرد. همان طور که استفاده از میزبانی وب گوگل (Google web hosting) یا هر محصول دیگری از گوگل باعث بهبود رتبه‌ نمی‌شود. برای این کار از کلمات کلیدی که کاربران در یوتیوب، آپارات و گوگل جستجو می‌کنند استفاده کنید. ابزارهای سئو مانند Google Trends یا پیشنهادات جستجو می‌توانند کمک‌کننده باشند. Video Schema Markup به طور خاص برای ویدیوها طراحی شده است و به موتورهای جستجو اطلاعات کامل‌تر و غنی‌تری درباره محتوای صفحه‌ای که شامل ویدیو است، ارائه می‌دهد.

بیایید به چند سؤال رایج در مورد بهینه‌سازی ویدیوها برای سایت وردپرس خود بپردازیم. معنی چک باکس دوم این است که به جای بارگیری پخش کننده ویدیوی واقعی در زمانی که شخصی از صفحه وب شما بازدید می‌کند، ابتدا فقط یک تصویر ثابت که ویدیو را نشان می‌دهد بارگیری می‌شود. در سه فیلد اول، می‌توانید نام، توضیحات و URL محتوای ویدیو را وارد کنید. این‌ها برچسب‌های از پیش تعریف شده‌ای هستند که می‌توانند به راحتی اطلاعات موجود از محتوای شما مانند عنوان پست، عنوان سایت و گزیده پست را اضافه کنند. برای دسترسی به ویژگی‌های SEO Video AIOSEO، از جمله نقشه سایت ویدئو و نشانه‌گذاری طرح‌واره ویدئو، باید در یک طرح حرفه‌ای مشترک شوید. پس از ثبت‌نام، می‌توانید افزونه AIOSEO را در وردپرس نصب و فعال کنید.

این کار را می‌توانید به روش‌های مختلفی انجام دهید؛ از جمله زیرنویس، هشتگ، زیرنویس‌های بسته و متن روی صفحه. حالا که فهمیدیم سئو در تیک تاک چطور کار می‌کند، بیایید به چند نکته برای بهینه‌سازی ویدئوهایتان برای الگوریتم تیک تاک بپردازیم. در واقع شما با روش لینک‌ داخلی به دیده شدن صفحات کم بازدید خود کمک می‌کنید. احتمالا این سوال در ذهنتان به وجود آمده که آیا در کنار اقدامات لازم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو محل بارگذاری آن نیز در سئو ویدیو موثر است یا خیر. بسیاری از کاربران ویدئوی پخش خودکار را به‌عنوان پس‌زمینه صفحه اصلی انتخاب می‌کنند و اغلب متن را روی آن قرار می‌دهند. در چنین مواردی، مهم است که رنگ متنی را انتخاب کنید که به‌خوبی با طرح رنگ ویدی و تضاد داشته باشد.

اندازه متوسط ویدئوی وب نیز در دوسال گذشته از 204 کیلو‌بایت به 729 کیلو‌بایت افزایش یافته است. اگر محتوای زیادی در وب‌سایت خود دارید می‌توانید با رعایت برخی از روش‌های بهینه‌سازی ویدئو عملکرد خود را توسعه دهید. اگر ویدیوی شما رتبه بندی نمی شود، ممکن است به دلیل افتضاح بودن صفحه شما باشد! اتفاقی که می افتد این است که وقتی از تگ آنها استفاده می کنید، انگار دارید لینک بیلدینگ داخلی انجام می دهید. یعنی وقتی روی آن تگ، کلیک می کنید و وارد آن تگ می شوید، ویدئو شما به لیست ویدیوهای موجود در آن صفحه اضافه می شود!

شما با نوشتن یک متن حدوداً ۲۰۰ کاراکتری در قسمت کپشن و قرار دادن لینک مقاله مرتبط سایت خودتان در این قسمت، می توانید به موتورهای جستجو بفهمانید که ویدیوی شما درباره چیست. با این کار می توانید درک آنها را از موضوع ویدئوی خودتان عمیق تر سازید. با اینکه آپلود ویدئو در هاست خودتان، سئو صفحه را بهبود می بخشد اما باید بدانید که وجود ویدئوهای بلند باکیفیت های مختلف می توانند فضای سایت شما پر کرده و باعث افت سرعت سایت تان شوند. سعی کنید از سیستم های هاستینگ اشتراکی رایگان ویدئو مثل آپارات، تماشا، نماشا و… استفاده کنید. اگر هم نمی خواهید از این سیستم های رایگان استفاده کنید از سیستم های اختصاصی و پولی مثل ابرآروان و… که هاستینگ های ویدئویی جداگانه در اختیار شما قرار می دهند، استفاده نمایید.

برخی از مشاغل خدمات محور هستند و وب‌سایتی برای فروش محصولات خود ندارند. این فرمت با دستگاه های بیشتری از جمله لپ تاپ ها، تبلت ها و موبایل ها سازگاری دارند و این یعنی بازدید بیشتر. پس ویدئو خیلی حجم زیادی نداشته باشد و همینطور دارای کیفیت قابل قبولی باشد. به طور طبیعی شما در مورد موضوع اصلی صحبت خواهید کرد؛ موضوعی که راجع به آن تحقیق شده است و شامل کلمات کلیدی است. برچسب و تگ های ویدیو به گوگل کمک می کنند تا در دسته بندی و فهم ویدیو شما راه آن آسانتر شود.

پس از آن، گزینه منوی «Video Sitemap» را در بالای صفحه انتخاب کنید. پس از فعال شدن افزونه، یک آیتم جدید از منوی All in One SEO در داشبورد وردپرس خود خواهید داشت. اگر هنگام کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. این یک موضوع خسته کننده را به یک ویدیوی سرگرم کننده و آموزنده تبدیل می کند. %96 بازاریابان ویدیو را به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود می بینند.

شما با لینک کردن ویدیو های وب سایت خود از طریق یوتیوب میتوانید رتبه وب سایتتان را بالا ببرید. سئو کردن فیلم یا حتی سئو ویدیو در وردپرس با سئو برای موتورهای جست و جو تفاوت دارد. آمارهای بسیار زیاد و بالایی وجود دارد که قرار دادن ویدیو در صفحات سایت  می‌تواند میزان بازدید و مدت ماندگاری کاربران را در سایت بیشتر کند. CDN یا شبکه تحویل محتوا، سرویسی است که می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. پس از آن، این URL را دوباره در AIOSEO’S Video Schema Generator کپی کنید.

اگر کاربران ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارند، شانس دیده‌شدن ویدیوهای شما چندین برابر می‌شود. این پلاگین با افزودن یک منوی جدید به بخش سئوی سایت، امکان مدیریت آسان‌تر و نمایش ویدیوها در نقشه سایت (Sitemap) را فراهم می‌کند. یک سایت‌مپ ویدئویی به گوگل کمک می‌کند اطلاعات بیشتری مثل تصویر بندانگشتی، مدت زمان ویدئو و … را ایندکس کند. این سایت‌مپ را می‌توانید جداگانه ایجاد کنید یا به سایت‌مپ اصلی اضافه کنید. زیرنویس‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند محتوای ویدئو را بهتر درک کنند. علاوه بر این، کاربران نیز در محیط‌های مختلف (مثل محل کار) راحت‌تر می‌توانند از ویدئو استفاده کنند.

سئو فیلم یا حتی سئو ویدیو در وردپرس با سئو برای موتورهای جست و جو متفاوت است. یوتیوب که دومین موتور جست و جو پرکاربرد پس از گوگل است نیز قوانین جست و جو، کلمات کلیدی و اهداف خودش را دارد. شما با لینک کردن ویدیو های وب سایت خود از طریق یوتیوب قادر به افزایش رتبه وب سایتتان خواهید بود. اکنون با موفقیت نقشه‌های سایت ویدیویی را به وردپرس اضافه کرده‌اید، که سئوی ویدیوی شما را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کنید. اگر شما جزء مشاغل انلاینی هستید که از ویدیوهای زیاد در سایت خود استفاده می کنید، بهینه سازی آنها می تواند به شکل چشمگیری نرخ دیده شدن آنها را افزایش و در نتیجه باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما شود. ما در این مطلب آموزش سئو ویدیو در وردپرس را با استفاده از افزونه در اختیار شما قرار دادیم.

اما اگر این اتفاق نیفتاد، می‌توانید از ابزارهایی مثل Google Rich Results Tester یا سرچ کنسول استفاده کنید تا دلیل عدم نمایش ویدیوهایتان در نتایج جستجو را پیدا کنید. ویدیو نوعی محتوا است که می تواند ترافیک سایت شما را به صورت چشمگیری افزایش دهید. اگر شما در سایت خود انواع ویدیوها را بارگذاری می کنید، با سئو کردن درست آنها می توانید رتبه آنها را ارتقاء و در نتیجه ترافیک و نرخ فروش خود را بالا ببرید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با سئو ویدیو در وردپرس به صورت گام به گام آشنا کنیم. پس اگر به دنبال راه های سئو کردن ویدئو در وردپرس هستید، همراه ما باشید.

پس از آن، گزینه منوی «نقشه سایت ویدیویی» را در بالای صفحه انتخاب کنید. این کار دسترسی کاربران را راحت‌تر می‌کند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. می‌توانید با انتشار رپورتاژ آگهی یا قراردادن ویدئو در صفحات پربازدید، بک‌لینک‌های ارزشمندی بسازید و علاوه بر کمک به سئو خارجی، ترافیک بیشتری هم جذب کنید. در مرحله بعد، باید داده های ساختار یافته یا همان اسکیما را در صفحه اعمال کنید. این به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را سریع تر درک کرده و آن را در نتایج رتبه بندی کند. اهمیت سئوی ویدئو برای یک وب سایت را نمی توان اغراق کرد، زیرا نقش مهمی در افزایش دید سایت، تعامل کاربر و موفقیت کلی در چشم انداز دیجیتال ایفا می کند.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه نصب یک افزونه در وردپرس را ببینید. در مورد کلمات کلیدی، اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده می کنید که مخاطبان هدف شما واقعاً به دنبال آن هستند. گوگل ریچ اسنیپت ها را از نشانه گذاری داده های ساخت یافته ذخیره شده در کد HTML یک صفحه وب انتخاب می کند. استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما ویدیویی، ریچ اسنیپت‌ها را نیز تقویت می‌کند. امیدواریم که بتونیم با بهتر کردن محتوای سایت از اینکه وقت میزارین و مطالب مارو میخونین تشکر کنیم.

استفاده از داده‌های ساختار یافته (Schema Markup) یکی از تکنیک‌های مهم سئو سایت وردپرس محسوب می‌شود که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. داده‌های ساختار یافته یک نوع کد HTML هستند که به وب‌سایت شما اطلاعات اضافی می‌دهند و باعث می‌شوند که نتایج جستجو جذاب‌تر جلوه کنند. برای شروع، می‌توانید از ابزارهای تازه‌وارد مانند Schema.org یا Google Structured Data Markup Helper برای ایجاد کدهای مناسب استفاده کنید. این داده‌ها شامل اطلاعاتی همچون نام محصول، آدرس، نظرها و امتیازها و حتی ساعت کاری می‌شوند. با افزودن این داده‌ها به صفحات وب، احتمال نمایش نتایج غنی (Rich Snippets) افزایش می‌یابد، که می‌تواند CTR (نرخ کلیک) شما را بهبود بخشد. برای افزودن داده‌های ساختار یافته به سایت وردپرسی خود، می‌توانید از افزونه‌های مخصوصی مانند Schema Pro یا Rank Math استفاده کنید.

در اینجا 5 استراتژی برای بهبود رتبه ویدیوها در سایت وردپرسی شما آورده شده است. مشکلاتی نظیر لود نشدن ویدیو‌ها، عدم امکان قرار دادن عکس شاخص برای محتوای صوتی تصویری برای سایت شما حل می شود. برای اینکه ویدیو یوتوب خود را به بهترین وجه به اشتراک بگذارید باید آن را از همه لحاظ بررسی کنید. این بررسی‌ها شامل نوع فید ویدیو، نوع نمایش دهنده‌ها، ترتیب فیلم‌ها، سایز، وضعیت، کیفیت فیلم، وضوح تصویر و مواردی دیگر می‌باشد. پاسخ این سوال بدون شک مثبت است.همان‌ گونه که محل منتظر کردن محتوای متنی اهمیت دارد، محل بارگذاری ویدیوها نیز  بسیار اهمیت دارد و مهم است.

هنگامی که همه تنظیمات خوب به نظر می‌رسند، به سادگی روی دکمه “Add Schema” کلیک کنید. برای اینکه بتوانید با تبلیغات نسل Z را جذب کنید، این مقاله را بخوانید. گوگل، بینگ و یاهو تقریباً ۶ سال است که همه از video schema markup پشتیبانی می‌کنند. تمام آن‌چه در اینجا باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی هدف خود را یک‌ بار در عنوان خود وارد کنید. شما قادر خواهید بود تا به جستجوگران یک تصویر بندانگشتی (Thambnail) و مدت‌زمان ویدیوی خود را نشان دهید.

در حال حاضر برندهای زیادی از ویدیوها در صفحه‌های فرود و سایر صفحات دیگر وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند تا بازدیدکنندگان را درگیر خود کنند و در نهایت، آن‌ها را متقاعد به خرید کنند. در حالت ایده‌ال، با داشتن یک استراتژی SEO خوب، محتوای شما در یک موتور جستجو دارای رتبه‌ی بالایی خواهد بود، به شما اجازه می‌دهد وب‌سایت شما را پیدا کنند و میزان بازدید شما را افزایش دهند. تصویری که قبل از شروع ویدئو روی آن قرار دارد، تامبنیل گفته می شود. جذاب بودن این عکس باعث میشود که توجه کاربران بیشتری را به خودش جذب کند. این قابلیت به شما این اجازه رو میده که تمام محتوا به صورت یکجا لود نشود.

در هنگام انتخاب یک قالب مناسب برای سئو، به ویژگی‌هایی مانند طراحی ریسپانسیو، قابلیت بارگذاری سریع و بهینه‌سازی برای موبایل توجه کنید. همچنین، قالب‌های سبک و با حداقل افزونه‌ها گزینه‌های مناسبی هستند، زیرا کدهای اضافی می‌توانند سرعت سایت را تحت تأثیر قرار دهند. قالب‌های بهتر به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی کنترل بیشتری بر عناصر سئو مانند عناوین و توضیحات داشته باشید. بنابراین، با انتخاب یک قالب سئو دوستانه، می‌توانید به طور چشمگیری به بهبود سئو و تجربه کاربران خود کمک کنید. شما می‌توانید از طریق سرویس‌های اشتراکی آپارات، میهن ویدیو، یوتیوب و … محتواهای ویدئویی خود را منتشر کنید. اما بهترین روش برای اینکه ویدئوهای شما بازدیدهای بیشتری داشته باشد، استفاده از یک هاست دانلود اختصاصی است.

با فهمیدن اینکه بازاریابی محتوا چیست، می‌توانید مخاطبان خود را با محتوای ارزشمند جذب و تبدیل به مشتری کنید.. با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت، مهارت‌های لازم برای ساخت وب‌سایت‌های حرفه‌ای را به دست آورید. مرحله پنجم از راه های سئو کردن ویدئو در وردپرس، اختیاری است که اگر می خواهید می توانید آن را انجام دهید. در نهایت پس از آپلود تصویر کوچک خود، روی دکمه آبی رنگ Add Schema کلیک نمائید. همه پیگیر اخبار جدید هستند و تازه های اخبار برای‌شان جذابیت دارد. اگر محتوای خوب تولید می کنید و فقط در اینستاگرام منتشر می کنید، در واقع وقت خودتان را تلف می کنید.

بک‌لینک‌ها لینک‌هایی هستند که وب‌سایت‌های دیگر به محتوای شما ایجاد می‌کنند. برای بهینه‌سازی سئو وردپرس خود، سعی کنید لینک‌های با کیفیت از وب‌سایت‌های معتبر دریافت کنید. اولین قدم در این فرآیند، تولید محتوای عالی و ارزشمند است که بتواند توجه سایر وب‌سایت‌ها را جلب کند. به علاوه، بازاریابی محتوا و تهیه مقالات مهم به همراه دعوت به همکاری می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت‌های دیگر را برای ایجاد لینک به محتوای خود ترغیب کنید. روش دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، ارتباط با بلاگرها و افرادی است که در حوزه تخصص شما فعالیت می‌کنند و درخواست کنید که به محتوای شما لینک دهند. همچنین، شرکت در وبینارها، پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند فرصتی عالی برای کسب بک‌لینک‌های با کیفیت باشد.

در واقع شما با لینک سازی بین صفحات مختلف ویدئویی، شانس دیده شدن همه‌ی صفحات را بالا می‌برید. مزیت استفاده از افزونه سئو ویدیو دیده شدن محتوای ویدئویی شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل است در ادامه به روش‌های سئو ویدئو می‌پردازیم. این مرحله آخر به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ویدیوهای شما را به طور مؤثر درک کرده و فهرست بندی کنند. همچنین می‌توانید لیست ما از بهترین افزونه‌های گالری ویدیوی یوتیوب برای وردپرس را بررسی کنید تا ویژگی‌های ویدیویی سایت خود را افزایش دهید. کاهش حجم فایل و کیفیت ویدئوهای شما تنها یکی از جنبه‌های بهینه‌سازی ویدئو است. برای اطمینان از اینکه ویدئوهای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می‌شوند، باید به گوگل کمک کنید تا محتوای شما را بفهمد و به طور مؤثر فهرست کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری